Jobban megnézem,
ibolya
bokor  tövében.

Harmóniakert

Sárkány

Copyright © Mező Tibor, 2008 Minden jog fenntartva

Szövegdoboz:

Kezdőlap

Opus

Szótagtár és Szótár

Szolgáltatás

Szövegdoboz:

 

 

Mozgalom az Irodalmi Nobel-díjért

(MiND)

 

 

             A MiND az irodalom és gazdaság innovatív kapcsolatát prognosztizálja:

 

1. A MiND a jövendőkor kulturális-gazdasági értékeinek megteremtésére irányul, és nem a hagyomány felidézésére hagyatkozik: emlékezni szép dolog, míg a jövőt építeni nagy dolog.

2. A nyelvet egyaránt gazdasági tényezőnek tartja, mert a nyelvi kifejezésmód használata általános, és minden más formát (zenei, képi stb.) megelőzi. A nyelv megújítása nem a jeltovábbító eszközök fejlődésétől függ elsősorban, hanem a költő emberektől: az Internetkeresőkbe írt kifejezések azok, amelyek eredményezik a vásárlók választási lehetőségeit a találati listán, a szabatos szóhasználat általában bizalmat kelt az üzletben, a személyesség szerepe a bonyolult szolgáltatások értékesítésében felértékelődik stb.

3. A vállalatok manapság kiépítették a kommunikációs intézményrendszerüket (PR). Ezek szakterületei többek közt a marketingkommunikáció és eseményszervezés, az eszközei pedig a konferenciák, vendéglátás, szponzorálás stb., amelyek olyan alkalmakat szülnek, ahol meg tud nyilvánulni az irodalomnak a kollektív problémamegoldó szerepe, a hangulati és jótékony hatása a műsorblokk alkalmazásával. Minden csoportos gyűlés, találkozó, tárgyalás, ahol bizonytalansági tényező a különböző érdekek felszínre jutása, ott a költők számára egyben alkalmas feladat is jelentkezik, amit kezelhetővé tesznek, mert a résztvevők között alkalomadtán a legkisebb közös többszörös lehet maga a költészet, az egymásra irányuló megértés és jóakarat felkeltése, a közös vélemény és együttes viselkedés befolyásolása, a motivációteremtés.

4. A rendezvényszervező ügynökségek széles hálózata elérhető Magyarországon. Szerepük megkerülhetetlen a költészet műalkalomhoz juttatásában. A költők saját szerzeményeikkel álljanak elő ilyen felkérésekre!

5. Reklám helyett PR? A MiND hivatkozik egy aktuális felmérés tanulságaira a www.tozsdeforum.hu alapján: ,,A válság új helyzetet teremtett: a piaci átrendeződés hamarosan érződni fog a kommunikációban is. A hangsúly a reklámról az indirekt kommunikáció irányába tolódik, és egyre többen látják úgy, hogy a marketing különböző területei közül a PR nyújtja a leghatékonyabb támogatást az üzleti célok eléréséhez.” – állapítja meg Kondor Anna, a GWC ügyvezető partnere (GWC Pénzügyi PR-kommunikációs Ügynökség). ,,Mindez azonban nem jelenti azt – folytatja Kondor Anna –, hogy a stratégiájukat jól megválasztó szereplők vagy egyik, vagy másik típusú kommunikáció mellett teszik le a voksot, inkább hangsúlyeltolódásról, az arányok átrendezéséről beszélhetünk a megváltozott külső tényezők miatt”.

6. A MiND azért választja a mozgalom-formát, mert az eszközei – a műsorok, a szerzők, az előadók, a könyvek, a szolgáltatások stb. – ezáltal többszöröződnek meg a leghatékonyabban.

7. A MiND végső eszmei célja egy boldog új világ, amelynek az ékköve a magyar költészetnek régen óhajtott, azonban ez ideig soha meg nem valósult első irodalmi
Nobel-díja. A próza fő funkciója a leírás, és itt Kertész Imre áttörése sikerrel is járt. De a líra
felfedezés, a költő: feltaláló, ezért az együttműködő vállalatoknak a média-befektetés tulajdonképpen egy leendő magyar költő kreatív munkásságára irányul, viszonzásul gazdasági sikereikre.

8. Amikor a múltunkról beszélünk, szinte kizárjuk annak lehetőségét, hogy annál többet-nagyobbat alkossunk a jövőben. Különös, hogy a boldog új világ kifejezést magyarul az Interneten még senki nem írta le. Hogyan lehet a jövő, az új világ boldog? Ennek megválaszolása és terjesztése a célunk a húsvéti ünnephez kacsolódó Boldog új Világ c. énekes-irodalmi találkozón. A rendezvény a civil kertbarát mozgalom szervezésében önkormányzati együttműködéssel 2009. március 30-án lesz a pomázi Művelődési Ház színháztermében 18 órakor, amelyre szeretettel meghívunk minden érdeklődő vendéget.

 

 

Mező Tibor

novum Verlag szerző